ponedjeljak, 6. travnja 2015.

Okrugli kruh



U originalu se zove "granary cob" (cob je stara engleska riječ čije značenje se može prevesti kao glava). S obzirom da nisam mogla naći neki pametni prijevod, odlučila sam ga nazvati okrugli kruh. Također, u original ide "granary flour" (mješavina raznih vrsta brašna za kruh). Ja sam koristila čisto pšenično brašno tipa 850.

Priprema i ostali sastojci su vrlo jednostavni zato vam savjetujem da što prije isprobate ovaj okrugli kruh. Ja ću ga definitivno još praviti. Ovaj put možda se nekom drugom mješavinom brašna!




Okrugli kruh



450g pšeničnog brašna tip 850 (ili mješavine brašna)
2 žličice soli
1 vrećica suhog kvasca
300ml tople vode (može i mlijeka ili mješavina vode i mlijeka)
za preljev:
2 žlice vode
pola žličice soli
zobene pahuljice

Pomiješati (prosijati) zajedno brašno i kvasac. Dodati sol i sve zajedno promiješati. Napraviti rupu u sredini i polako dodavati toplu vodu (možda vam neće ni trebati sva voda, ovisi o vrsti i tipu brašna). Umijesiti kompaktno tijesto te ga staviti na pobrašnjenu površinu. Mijesiti (rukama) oko desetak minuta dok tijesto ne postane glatko i elastično. Nauljiti tijesto i posudu te ga u posudi staviti na toplo mjesto da se diže dok se ne udvostruči. Ponovo premijesiti tijesto. Oblikovati krug (ili nešta slično) te staviti ga na prethodno pripremljenu tepsiju za pečenje. Ostaviti ga (poklopljeno posudom u kojoj se prethodno dizalo) da se diže još pola sata. Upaliti pećnicu da se zagrije, a tijesto premazati mješavinom vode i soli te posuti zobenim pahuljicama. Peći prvih petnaest minuta na 210 stupnjeva (u origninalu na 230, ovisi o jačini pećnice), te nastaviti još dvadeset minuta na 180 stupnjeva (u originalu 200, ovisi o jačini pećnice).

Recept je preuzet (uz neke moje izmjene) iz knjige The bread bible, autorice C. Ingram i J.Shapter.

1 komentar:

Petra Kranjica kaže...

Zanimljiv mi je ovaj premaz, spremam recept za isprobati.

Objavi komentar