srijeda, 10. kolovoza 2011.

Čoko orašasti keksići


Znate kako to obično ide. Jednom kada napravite nešta fino, nema više kraja. Panično tražite nove recepte, prilagođavate mjere i namirnice. Stalno nešta kemijate. Dobijate uspješne i manje uspješne rezultate. Oni manje uspješni se ne računaju :)


Tako sam i ja upala u maniju pravljenja sitnih keksića. Kao da je Božić pa pripremam zalihu. Iako, u mnogo slučajeva višetjednu zalihu možemo zaboraviti. Do sada smo uspjeli izdržati maksimalno tjedan dana :)


U USA ovakvi keksići se nazivaju "crackles", valjda zbog specifičnog izgleda gornjeg sloja koji se još dodatno može naglasiti ako se keksi posipaju šećerom u prahu. Kako mi nismo ljubitelji šećera u prahu, a i ne želimo dodavati nove kalorije tako sam ja preskočila ovaj korak. Vi napravite kako želite. Bitno je da uživate u laganoj, pucketavoj, mekanoj i prhkoj strukturi ovih keksića.

Čoko orašasti keksići

100g oraha (samljevenih)
2 jaja (na sobnoj temperaturi)
100g maslaca (na sobnoj temperaturi)
100g tamne čokolade (otopiti na pari)
2 žlice vanilin šećera
250g integralnog brašna (otprilike)
prstohvat soli
prstohvat sode bikarbone

Miksajući pomiješati maslac i čokoladu. Dodati šećer, sodu bikarbonu i sol. Sve zajedno izmiješati da se fino poveže. U smjesu ubaciti orahe, žlicu po žlicu. Na kraju dodati jedno po jedno jaje. Polagano (i dalje miksajući) dodavati brašno. Kada dobijete tvrđu smjesu miješanje nastaviti rukama. Najbolje je ne dodati odmah svu količinu brašna. Postepeno dodavati  brašno sve dok se tijesto ne počne odvajati od stijenke posude. Formirati kuglu i ostaviti da se odmara oko pola sata. Pripremiti pećnicu na 180 stupnjeva i redati krugove veličine oraha na pleh. Staviti keksiće da se peku oko 10-ak minuta.

Broj komentara: 9:

jasna varcakovic kaže...

Ovo MORA biti dobro. Pretpostavljam da mogu trajati dugo (mislim ako ih sakrijes)!

Just Cake Girl kaže...

Sviđa mi se receptić :) pogotovo jer većinu namirnica imam uviek kod kuće pa bit to mogao biti brzi slatki zalogaj :))

Laka kuharica kaže...

Točno znam kakvi su keksići i znam da se prosto tope u ustima. Jednostavno i brzo se rade, ali još brže prođu, zar ne? A o zalihama - zar toga ima kada se radi o ovakvim savršenstvima?

What's for dessert? kaže...

Znaš da mi je prva asocijacija bila da se spremaš za Božić ;-)

Super izgledaju. Recept ću spremiti

Вера kaže...

Bas su fini, nekada imam fazu da non stop pravim nesto.Keksi su tu redovni, kada nemam nista slatko deci često ovako nesto smućkam...:)

Bite my cake kaže...

baš su zgodni :)

Bite my cake kaže...

i čuj, znaš kako se kaže da tko rano rani...tako da, počela si dovoljno rano s pripremama za Božićne blagdane :)

jubistacha kaže...

@Jasna: tako i ja PRETPOSTAVLJAM :)
@Just Cake Girl: kako kažu kuhari: keep ti simple :)
@Katarzis: kod nas nema zaliha :)
@Tamara: pravo kažeš, sad i mene asocira na Božić kada pogledam prvu sliku :)
@Vera: tako i ja, smućkam ovo kada nemam sebi da dam nešta slatko :)
@Tamara: baš sam se nasmijala na tvoj komentar ;)

Branka - byB kaže...

Odlični keksići, super je recept i super izgledaju. Okus ću sama provjeriti :)

Objavi komentar